بهبود اوضاع محیط زیست با پایبندی به توسعه پایدار در کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طی سال‌های اخیر به علت ایجاد مشکلاتی در هوای کلان شهرها، پسماندها یا ریزگردها در نقاط مختلف کشور کمی به محیط زیست توجه شده ولی در گذشته محیط زیست قربانی اهداف اقتصادی بوده؛ چرا که توسعه در مملکت یک توسعه پایدار نبوده است.


ادامه مطلب


وضعیت جنگل‌های درحال «تنفس» اسفبار است/ نوشدارو برای دردهای جنگل

ساری - به اعتقاد کارشناسان علم جنگل، توسعه پایدار جنگل‌های شمال در گرو مدیریت اصولی وعلمی برآن است و استراحت جنگل نوشداروی مناسبی برای مرهم زخم‌های چرکین این عرصه‌ها نیست. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: جنگل‌های شمال ایران ۱.۸ میلیون هکتار وسعت دارد وزیستگاه گونه‌های نادر و منحصر به‌فرد به شمار می‌رود. بررسی چالش‌ها و مشکلات فراری جنگل‌های شمال، ارزیابی طرح تنفس جنگل‌ها و نقش جنگل در توسعه پایدار، کارشناسان علوم جنگل را در ساری گردهم آورد تا درباره این مسائل به بحث و...


ادامه مطلب


دستور کار توسعه پایدار از سوی همه کشورها باید پذیرفته شود

رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان محیط زیست گفت:همزمانی آرمان های توسعه پایدار پس از ۲۰۱۵ با تدوین برنامه ششم توسعه کشورمان می تواند تاثیر مثبتی در همسویی ایران باجامعه جهانی داشته باشد.


ادامه مطلب


بررسی راههای دستیابی توسعه پایدار در ایران با حضور پژوهشگران ایران و آلمان

برلین - ایرنا - جمعی از محققان ،پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه هاو موسسات علمی - پژوهشی ایران و آلمان با برگزاری همایش علمی در دانشگاه آزاد برلین، راه های دستیابی به توسعه پایدار در ایران را مورد بررسی قرار دادند.


ادامه مطلب